ေတာင္ျပံဳးပြဲေတာ္အား အက္ေဆးတစ္ပုဒ္ ေဖာ္ၾကည့္ျခင္း
ျမန္မာနုိင္ငံတြင္ နတ္ကုိးကြယ္မႈ႔အစ ေမာင္တင့္တယ္ကဟု အဆုိျပဳ၍ရသလုိ နတ္ကုိးကြယ္မႈ႔အစ ေအဒီေလးရာစု ပုဂံေခတ္ဦးကဟု အမွတ္အသားတင္ခဲ့ၾကေလသည္။
တေကာင္းရွင္ဘုရင္မွ စကားပင္တြင္ ခ်ည္ေနွာင္၍ ဖုိက်င္ထုိးသတ္ခဲ့ေသာ ပန္းပဲေမာင္တင့္တယ္နွင့္ ေမာင္ေတာ္ေၾကာင့္ မီးပုံထဲသုိ႔ ခုန္ဆင္း၍ ေသခဲ့ေသာ နွမေတာ္ ေစာမယ္ယာတည္းဟူေသာ နတ္ေမာင္နွမတုိ႔မွာ နတ္ျဖစ္ျပီးေနာက္ ဘုံဗိမာန္မရွိရွာဘဲ အႏွီစကား၌ပင္ ေနၾကရေလသတတ္။
နတ္ေမာင္နွမတုိ႔မွာထုိစကားပင္တြင္ ေနထုိင္ၾကရင္း လူအမ်ားကုိ ေျခာက္လွန္႔ခဲ့ေသာေၾကာင့္ တေကာင္းဘုရင္မွ စကားပင္ကုိ အျမစ္မွတူး၍ ဧရာ၀တီျမစ္ထဲ ေမွ်ာပစ္ခဲ့ရာမွ အဆုိပါ စကားပင္မွာ ပုဂံမင္းေနျပည္ေတာ္၏ ေက်းလက္ျဖစ္ေသာ ေညာင္ဦးကမ္းပါးတြင္ တင္ေလသည္။
ထုိအခါက ပုဂံျပည္တြင္ ေသလည္ေၾကာင္မင္းက ထီးနန္းအုပ္စုိးေနေသာ အခ်ိန္ခါျဖစ္ေပသည္။ စကားပင္နွင့္အတူ တေကာင္းျပည္မွ ပုဂံသုိ႔တုိင္ ဧရာ၀တီျမစ္ျပင္က်ယ္တြင္ စုန္လာရရွာေသာ နတ္ေမာင္နွမမွ ေသလည္ေၾကာင္မင္းကုိ အိပ္မက္ေပး၍ သူတုိ႔ႏွစ္ဦးအတြက္ ေနစရာတစ္ေနရာေပးရန္ ေတာင္းပန္ခဲ့ပါသျဖင့္ ပုပၸါးေတာင္အေျခတြင္ ေနရာေပးသနားခဲ့ရာမွ အစျပဳ၍ နတ္ကြန္းနတ္နန္းႏွင့္ ရုပ္တုျပဳလုပ္၍ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကေလသည္။
ပုဂံေခတ္ဦးမွ အစျပဳ ကုိးကြယ္ခဲ့ၾကျပီး ယေန႔ေခတ္တုိင္ တစ္ခ်ိဳ႕ေသာ အရပ္ေဒသမ်ားတြင္ အတြင္း ( ၃၇ )မင္း ၊ အျပင္ ( ၃၇ )မင္း ၊ ဟူ၍ နတ္ရုပ္တုၾကီးမ်ားကုိ ပူေဇာ္ၾကေသာ နတ္ပြဲၾကီးမ်ား ျခိမ့္ျခိမ့္သဲ က်င္းပေနၾကသည္။
ေရႊစည္းခုံေစတီေတာ္၏ တံတုိင္းအတြင္းဘက္တြင္ရွိေသာ သၾကား ၊ ေတရဌ ၊ ၀ိရုပကၡ ၊ ကုေ၀ရ ၊ မေဟေသရ ၊ ေရႊညိဳသင္ ၊ မဟာပိႏၷဲ ၊ ေရႊျမိဳ႕ရွင္ ၊ စတုမဟာ နတ္မင္းၾကီးေလးပါးတုိ႔ အပါအ၀င္ နတ္ရုပ္ၾကီး ( ၃၇ )ရုပ္တုိ႔ကုိ အတြင္းသုံးဆယ့္ခြန္နစ္မင္း ဟူ၍ ေခၚတြင္ခဲ့ၾကသည္။
တံတုိင္း၏ အျပင္ဘက္တြင္ရွိေသာ မင္းမဟာဂီရိနတ္ ၊ နွမေတာ္ၾကီးနတ္ ၊ ေရႊနေဘနတ္ ၊ သုံးပန္လွနတ္ ၊ မနဲမိနတ္ ၊ ေထာင္မၾကီးရွင္ညိဳနတ္ ၊ ေျမာက္ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ ၊ ထီးျဖဴေဆာင္းနတ္ ၊ ထီးျဖဴေဆာင္းမယ္ေတာ္နတ္ ၊ ပရိမၼမင္းေခါင္နတ္ ၊ ေရႊဖ်ဥ္းၾကီး ၊ ေရႊဖ်ဥ္းငယ္ ၊ မႏၱေလးဘုိးေတာ္နတ္ ၊ ရွင္ကြနတ္ ၊ ေညာင္ခ်ဥ္အုိးနတ္ ၊ မင္းစည္သူနတ္ ၊ မင္းသားဒန္းေမာင္ရွင္နတ္ ၊ မင္းေက်ာ္စြာနတ္ ၊ ေအာင္စြာမၾကီးနတ္ ၊ ေရႊစစ္သင္နတ္ ၊ မယ္ေတာ္ေရႊစကားနတ္ ၊ ငါးစီးရွင္နတ္ ၊ မင္းတရားနတ္ ၊ ေမာင္ပုိးတူနတ္ ၊ အေနာက္မိဖုရားနတ္ ၊ ေအာင္ပင္လယ္ဆင္ျဖဴရွင္နတ္ ၊ ရွင္ကုန္းနတ္ ၊ ေရႊေနာ္ရထာနတ္ ၊ မင္းရဲေအာင္ဒင္နတ္ ၊ ေမာင္မင္းျဖဴနတ္ ၊ ရွင္ေတာ္နတ္ ၊ တပင္ေရႊထီးနတ္ ၊ ေျမာက္ဘက္ရွင္မနတ္ ၊ ေတာင္ငူဘုရင္မင္းေခါင္နတ္ ၊ သံေတာ္ခံနတ္ ၊ ယြန္းဘုရင္နတ္ ၊ သူရႆတီနတ္ စသည္တုိ႔ကုိ အျပင္ ( ၃၇ )မင္းဟူ၍ ေခၚတြင္ခဲ့ၾကေလသည္။
အျပင္ ( ၃၇ ) မင္းအစ မင္းမဟာဂီရိကဟု အဆုိရွိခဲ့ၾကေသာ္လည္း ယေန႔ေခတ္ နတ္ေလာက အသုိင္းအ၀န္းတြင္ေတာ့ ေရပန္းစားေနသည့္နတ္မွာကား မင္းကေလးပါတည္း။ မင္းကေလးကေတာ့ ပုိင္ပုိင္နုိင္နုိင္ ၊ ျမိဳင္ျမိဳင္ေ၀ေ၀ မ,စနုိင္သည္ဟု အဆုိရွိၾကသည္။ မင္းၾကီး ၊ မင္းကေလး( သုိ႔ ) ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္တုိ႔ကား .....
အိႏၵိယတုိင္းဖြား ၊ ကုလားဗ်တၱနွင့္ ပန္းစားဘီလူးမ မယ္၀ဏၰတုိ႔မွ သားေတာ္နွစ္ပါးကုိ ဖြားျမင္ခဲ့ၾကေလသည္။ အမည္သညာအားျဖင့္ ေရႊဖ်ဥ္းၾကီး ၊ ေရႊဖ်ဥ္းေလးဟူ၍ ေခၚတြင္ခဲ့ပါသည္။
ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကုိ ၾကည္ညိဳပြားမ်ားရာတြင္ အတုမရွိ စံျပဳရေသာ အေနာ္ရထာမင္းၾကီးသည္ တရုတ္ျပည္မွအျပန္ ေတာင္ျပဳံးအရပ္တြင္ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီေတာ္ တစ္ဆူကုိ တည္ေတာ္မူေလသည္။ ထုိဆုေတာင္းျပည့္ ေစတီေတာ္တြင္ အုပ္နွစ္ခ်ပ္မွာ လြတ္ေနခဲ့သည္။ အေၾကာင္းမူကား ......
ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္တုိ႔မွာ ငယ္စဥ္ကေလးဘ၀မွစ၍ အထိန္းေတာ္ၾကီးတစ္ျဖစ္လဲ ၊ စာေရးေတာ္ၾကီး ဦးသာနုိး၏ ၀ါသနာထုံေမြ႔ရာျဖစ္ေသာ ေသေသာက္ၾကဴးျခင္းအတတ္နွင့္ ေလာင္းကစားအတတ္တုိ႔ကုိ အနီးကပ္ သင္ၾကားပုိ႔ခ်မႈ႔နွင့္အတူ အရြယ္ေရာက္လာသူ ညီေနာင္တုိ႔မွာ ဆရာထက္တပည့္ လက္ေစာင္းထက္လွပါေပသည္။
ေသေသာက္ၾကဴးရာတြင္ ထိန္းမနုိင္ ၊ သိမ္းမရ သတိလက္လြတ္ အမူးအေမွာက္ " ဖလက္ "ျပသည့္အထိ ေသာက္တတ္ၾကရာ အေနာ္ရထာမင္းၾကီး တည္ထားကုိးကြယ္ေတာ္မူေသာ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီေတာ္တြင္ သူတုိ႔နွစ္ေယာက္၏ တာ၀န္ျဖစ္ေသာ အုတ္နွစ္ခ်ပ္မွာ လစ္လပ္ေနခဲ့ေလသည္။
ေစတီေတာ္တြင္ အုတ္နွစ္ခ်ပ္လြတ္ေနသည္ကုိ အေနာ္ရထာမင္းမွ ေတြ႔ျမင္ျပီး မည္သူတာ၀န္ လစ္ဟင္းသည္ကုိ အေမးေတာ္ရွိ၍ တာ၀န္လစ္ဟင္းသူအား ကြပ္မ်က္ေစဟူေသာ အမိန္႔ေတာ္နွင့္အတူ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္တုိ႔၏ လည္ျမိဳေပၚသုိ႔ က်ေရာက္လာခဲ့ေသာ ၀ါးရင္းတုတ္အသံမွာလည္း ေတာင္ျပံဳးတစ္ခြင္ ပဲ့တင္ခဲ့သည္။
ဘုရား တရား သံဃာတုိ႔နွင့္ ေ၀းကြာ၍ ဒါန ၊ သီလ ၊ ဘာ၀နာ ပြားမ်ားအားထုတ္ျခင္း လုံး၀မရွိခဲ့ေသာ ေရႊဖ်ဥ္းညီေနာင္တုိ႔မွာ မင္းျပစ္ဒဏ္ေၾကာင့္ ေသလြန္ခါနီး တရားသေဘာကုိ နွလုံးသြင္းျခင္းမရွိ အာသႏၷကံေၾကာင့္ အယူတိမ္း၍ နတ္စိမ္းျဖစ္ကာ ၊ ဘုံဗိမာန္ပုိင္စုိးေသာ အထက္နတ္ဘ၀သုိ႔ မေရာက္ရွိဘဲ ၀ိနိပါတိကျပိတၱာတည္းဟူေသာ ဘုံဗိမာန္မရွိသည့္ ေအာက္ဆင့္နတ္ ျဖစ္ခဲ့ရေလသည္။
အေနာ္ရထာမင္းၾကီးမွ သနားေတာ္မူသျဖင့္ ေနရာေလးတစ္ေနရာကုိ ေပးသနားေတာ္မူခဲ့ေလသည္။
" ေတာင္ျပံဳး "တြင္ ေနေစဟူ၍ ......
ေတာင္ျပံဳးရြာကေလးမွာ တျခားေသာအခ်ိန္မ်ားတြင္ တိတ္ဆိတ္၍ ျငိမ္သက္ေနတတ္ေသာ္လည္း ပြဲေတာ္ခ်ိန္ခါ ေရာက္လာပါလွ်င္ေတာ့ ေျခခ်စရာေနရာမရွိေအာင္ စည္ကားစျမဲျဖစ္သည္။ မင္းၾကီး ၊ မင္းကေလးနတ္နန္းမွလြဲ၍ တျခားေသာ နတ္နန္းမ်ား မရွိေပ။ ပြဲေတာ္ခ်ိန္ခါသုိ႔ ေရာက္ခါနီးတြင္ေတာ့ ခါေတာ္မွီ ေဆာက္လုပ္ၾကသည့္ နတ္ကြန္းနတ္အိမ္ကေလးမ်ားမွာလည္း အစီအရီ အျပိဳင္အဆုိင္။
ေတာင္ျပံဳးပြဲ မစည္ကားေသာႏွစ္ဟူ၍ မရွိစဖူးခဲ့။ ခ်ိဳးေရေတာ္ သုံးသည့္ေန႔မွာကား ေတာင္ျပံဳး၏ အစည္ကားဆုံးေန႔ ျဖစ္ေလသည္။
ေတာင္ျပံဳးရြာ၏ ပတ္၀န္းက်င္မွာ အလြန္သာယာသည္။ ေတာင္ျပံဳးဘူတာ၏ မနီးမေ၀းေနရာတြင္ အေနာ္ရထာမင္းၾကီး တည္ထားေတာ္မူသည့္ ဆုေတာင္းျပည့္ အုတ္နွစ္ခ်ပ္လပ္ ေစတီေတာ္ရွိျပီး ၊ ေစတီေတာ္ေအာက္ရွိ ရုပ္ပြားေတာ္မွာ အေရွ႕ဘက္အရပ္သုိ႔ မ်က္နွာေတာ္မူထားသည္။
ေစတီေတာ္၏ မ်က္နွာေတာ္မူရာမွာ အေရွ႕အရပ္ျဖစ္ျပီး ၊ ေတာင္ဘက္ ၊ ေျမာက္ဘက္တြင္ မုခ္၀ရွိေသာ္လည္း အေနာက္ဘက္တြင္ကား မုခ္၀မရွိေပ။
ေစတီေတာ္၏ ေတာင္ဘက္အရပ္တြင္ကား မင္းၾကီး ၊ မင္းကေလးတုိ႔၏ နတ္နန္း။ မင္းၾကီး ၊ မင္းကေလး ညီေနာင္တုိ႔က အေနာက္အရပ္သုိ႔ မ်က္နွာမူထားၾကေလသည္။
အုတ္နွစ္ခ်ပ္လပ္၍ အသတ္ခံရသည့္ ေစတီေတာ္ကုိ စိတ္နာ၍ မ်က္နွာမမူလုိ၍ေလာ ၊ သုိ႔မဟုတ္ ရုပ္ပြားေတာ္ မ်က္နွာေတာ္မူရာ အရပ္သုိ႔ မ်က္နွာမမူအပ္၍ေလာ ဆုိသည္ကုိကား ခြဲျခား၍ မသိေပ။
အေနာ္ရထာမင္းတရားၾကီးမွ ေတာင္ျပံဳးအရပ္ ၊ ဆုေတာင္းျပည့္ေစတီအနီး နတ္ကြန္းေဆာက္လုပ္၍ ေနစရာေပးစဥ္က နတ္ကြန္း ၊ နတ္အိမ္မွာကား ၾကီးလား ၊ ေသးလားမသိ။ ထုိစဥ္က နတ္ကြန္း ၊ နတ္အိမ္ကုိ မခန္႔မွန္းနုိင္ေသာ္လည္း ယခုေခတ္ မယ္၀ဏၰနွင့္ ေရႊဖ်ဥ္းၾကီး ၊ ေရႊဖ်ဥ္းေလး ညီေနာင္တုိ႔၏ နတ္ကြန္း ၊ နတ္နန္းမွာကား ခန္႔ျငားလွေပသည္။
မင္းၾကီး ၊ မင္းကေလး နတ္ရုပ္တု ႏွစ္ခုမွာ သီးသန္႔အေဆာင္ထဲတြင္ ရွိေနကာ ခ်ိဳးေရေတာ္သုံးသည့္အခါတြင္ ၾကြခ်ီျမန္းသည့္ ေ၀ါယာဥ္ေတာ္ကုိ ညာဘက္သီးသန္႔ေနရာတြင္ ထားေလသည္။
နတ္နန္းအ၀င္တြင္ အေနာက္ဘက္သုိ႔ မ်က္နွာမူကာ လက္တစ္ဖက္စီ ေျမွာက္ပင့္ထားသည့္ က်ားၾကီးနွစ္ေကာင္။ ထုိမွေတာင္ဘက္တြင္ နတ္ထိန္းအိမ္မ်ား ရွိေလသည္။
ပြဲေတာ္အခ်ိန္မ်ားတြင္ ငွက္ေပ်ာအုန္းပြဲတုိ႔နွင့္ ငရုတ္သီးရဲ ၊ ေရေပၚဆီေ၀့ေနသည့္ ၾကက္သားတစ္ပင္တုိင္ ဆီနုိင္နုိင္နွင့္ အမဲသားဟင္းတုိ႔ျဖင့္လည္း စားေတာ္ပြဲမ်ား ဆက္ထားေလသည္။
ပြဲေတာ္ခ်ိန္ခါ ေရာက္လာပါလွ်င္ နတ္နန္းအေရွ႕ ေျမကြက္လပ္တြင္ေတာ့ နတ္ကြန္းနတ္အိမ္ေလးမ်ား အစီအရီထြက္ေပၚလာကာ နတ္ကြန္း၏ အေနာက္ဘက္တြင္ေတာ့ ရပ္ေ၀းမွ နတ္ပြဲလာသူမ်ားအတြက္ ညဥ္႔အိပ္ခန္းမ်ားရွိသည္။
မင္းနွစ္ပါးကုိ ေငြေတာ္မ်ားဆက္ျပီး အမ အစ ေတာင္းခံၾက၍ ကူညီေစာင့္ေရွာက္ေပးရန္ တုိးလွ်ိဳးေတာင္းပန္ၾကသည္။ မူးၾကသည္ ၊ ကၾကသည္။
သာမန္အခ်ိန္မ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးတုိ႔သည္ အရက္မူးသမားမ်ားကုိ ျမင္ေတြ႔လွ်င္ နွာေခါင္းရႈံ႕၍ မ်က္နွာလႊဲၾကသည္။ ေတာင္ျပံဳးပြဲေတာ္တြင္ေတာ့ ထုိႏွင့္ေျပာင္းျပန္ အရက္မူးသမားမ်ားကုိ ၾကည္ၾကည္သာသာ ျပံဳးျမျမနွင့္ ဆက္ဆံၾကသည္။ အျပစ္ေတာ္မျမင္ အခ်စ္ေတာ္၀င္၍ ခြင့္လႊတ္ေတာ္မူနုိင္ၾကသည္။ သုိ႔အတြက္ ေနာ္ကတတ္ မဟုတ္သည့္ ၊ နတ္အႏြယ္၀င္ မဟုတ္သည့္ ဇုိးသမားၾကီးမ်ားလည္း အလြန္နွစ္ျခိဳက္သည့္ပြဲ။
ကုိၾကီးေက်ာ္တုိ႔ ၊ မင္းကေလးတုိ႔ကလည္း မူးမွ ျမဴးမွ ၾကိဳက္ေပသည္။ အမူးသမားမယားရယ္လုိ႔ မ်က္နွာမငယ္ရသည့္ ေတာင္ျပံဳးပြဲ။ ဆံျဖဴသြား၍ သြားက်ိဳး ဖုိးဖုိးတုိ႔အရြယ္မွ စ၍ ပုဆုိးကြင္းသုိင္း ကေလးမ်ားအရြယ္ထိ ေသာက္ၾကသည့္ပြဲ။ အက၀ါသနာရွင္မ်ားအတြက္လည္း လက္ခ်ိဳးတတ္သည့္ ကေလးအရြယ္မွစ၍ ဆံျဖဴသြားက်ိဳး ဖြားဖြားတုိ႔အရြယ္ထိ နွစ္ျခိဳက္သလုိ က၍ရသည့္ပြဲပင္ျဖစ္ေလေတာ့သည္။
No comments:
Post a Comment